Co możesz zrobić, jeśli ktoś użył skradzionej karty kredytowej do zakupów w Twojej firmie

Co możesz zrobić, jeśli ktoś użył skradzionej karty kredytowej do zakupów w Twojej firmie
Category: Jeśli Jednak
16.10.2020

Powiązane artykuły

  • Jak sprawdzić, czy karta SanDisk Extreme jest fałszywa, czy autentyczna
  • Jak sprawdzić, czy agencja windykacyjna jest ważna
  • Jaki jest cel wizytówki?
  • Etyka prawna wydawania wizytówek i nagabywania
  • Jak cofnąć obciążenie zwrotne
  • Jak działa karta debetowa do płac?
  • Udostępnij na Facebooku

Według badania LexusNexis z 2010 roku oszustwa związane z kartami kredytowymi to poważny problem ekonomiczny, który kosztuje sprzedawców 190 miliardów dolarów rocznie. Jeśli ktoś dokona zakupu w Twojej firmie przy użyciu cudzej karty kredytowej, posiadacz karty może zakwestionować transakcję, a obciążenie zostanie zwykle cofnięte – proces znany jako obciążenie zwrotne. Jednak obciążenia zwrotne mogą pozostawić Cię z pustymi rękami i istnieje kilka kroków, które możesz podjąć, aby zmniejszyć ich koszt dla swojej firmy.

Podstawy obciążeń zwrotnych

Jeśli posiadacz karty zauważy nieznany zakup na swoim koncie karty kredytowej, może zgłosić ten zakup firmie obsługującej kartę kredytową i zainicjować obciążenie zwrotne. Jeśli wystawca karty kredytowej stwierdzi, że karta została skradziona, może pokryć zakup i zwrócić pieniądze posiadacza karty, jednocześnie płacąc tobie. Zależy to jednak od umowy posiadacza karty i umowy zawartej ze sprzedawcą. W innych przypadkach wystawca karty może zainicjować obciążenie zwrotne. Będziesz mieć możliwość zakwestionowania obciążenia zwrotnego, ale jeśli wystawca karty stwierdzi, że karta została wykorzystana w nieuczciwy sposób, stracisz pieniądze zarobione podczas transakcji.

Nieuczciwe obciążenia zwrotne

Niektórzy klienci używają obciążeń zwrotnych, aby otrzymać produkty za darmo lub otrzymać zwrot pieniędzy za zakup, którego żałują. Jeśli podejrzewasz, że karta nie została w rzeczywistości skradziona, możesz walczyć z obciążeniem zwrotnym, dostarczając podpisany odcinek karty kredytowej, nagrania wideo klienta korzystającego z karty lub dowód, że regularnie prowadzisz interesy z konsumentem. Jeśli jednak się pomylisz, a karta została faktycznie skradziona, może to zrazić potencjalnego klienta, więc najpierw spróbuj rozwiązać problem z klientem.

Zdobywanie pieniędzy

Jeśli stracisz pieniądze z powodu kradzieży karty, jedynym ratunkiem będzie ściganie złodzieja. Jeśli policja lub firma wydająca karty zlokalizuje osobę, która ukradła kartę, możesz pozwać ją za utracone pieniądze – często w sądzie ds. Drobnych roszczeń. Możesz także złożyć własne zgłoszenie policyjne, podając policji wszelkie posiadane informacje, które mogą pomóc w zlokalizowaniu złodzieja kart.

Zapobieganie oszustwom

Najskuteczniejszym sposobem uniknięcia utraty pieniędzy jest przede wszystkim zapobieganie oszustwom. Wymaganie od klientów przedstawienia dokumentu tożsamości ze zdjęciem przy każdym zakupie może zmniejszyć ryzyko, że ktoś użyje skradzionej karty w Twojej firmie. Jeśli prowadzisz działalność online, wielu sprzedawców kart kredytowych oferuje usługi weryfikacji, które wymagają od klientów wprowadzenia dodatkowych informacji, zanim będą mogli korzystać z ich kart. Wymaganie od kupujących online weryfikacji swojej tożsamości za pośrednictwem tych usług może znacznie zmniejszyć liczbę oszustw.

  • ConsumerReports.org: House of Cards
  • Visa: Verified by Visa
  • Przedsiębiorca: unikanie oszustw związanych z kartami kredytowymi

Van Thompson jest prawnikiem i pisarzem. Były instruktor sztuk walki, posiada tytuły licencjata z muzyki i informatyki Uniwersytetu Westchester oraz doktor nauk prawnych z Georgia State University. Jest laureatem wielu nagród za pisanie, w tym CALI Legal Writing Award 2009.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy