Temat: Afera w Volkswagenie

  • Dom
  • Tech
  • Temat: Afera w Volkswagenie
Afera w Volkswagenie. Co w dalszym ciągu z silnikami diesla?  Tech

  • Media: Volkswagen może mieć kolejne problemy. Nowe ustalenia w sprawie afery spalinowej
  • Szef Audi aresztowany
  • Były kierownik Volkswagena znaleźć kolejne problemy
  • Zaskakujące wyniki niemieckiego giganta. Mimo afery dieslowej
  • Skandal w Volkswagenie. Inżynier zmuszony na więzienie

Silniki diesla Volkswagena emitowały truciznę której nie czuć i nie widać - powiedział Roman Dębecki z magazyn "Auto Świat". Jego w mniemaniu konstrukcja silników diesla osiągnęła kres. - Norma € 6 jest tak wyśrubowana, że żaden silnik odrzucić może jej spełnić. Chociażby Niemcy musieli uciec się do fałszerstwa - dodał.

Kacper Jeneralski wraz z TVN Turbo przypomniał, że samochód przed dopuszczeniem w celu ruchu musi przejść badanie homologacyjne.

Katarczycy stracili miliardy w kilka dni. Przez Volkswagena

Przekręt VW

- Użyte przez Volkswagena oprogramowanie oszukiwało czujniki stosowane przez organizacje, które to homologuje, a w momencie kiedy samochód jeździł na drodze auto zachowywało się jak należy, ale już nie było tak przyjazne środowisku, jak wychodziło to przy czasie pierwotnych badań, które są potrzebne do owego, aby dopuścić auto do ruchu - tłumaczył w TVN24 Kacper Jeneralski.

Roman Dębecki, zastępca redaktora naczelnego "Auto Świat" wyjaśnił, że oprogramowanie użyte przez VW jest wyłączane w czasie normalnej jazdy po drodze.

- Odmiennie silnik jest dużo słabszy i spala więcej powietrza. A diesle były po Stanach Zjednoczonych reklamowane, jak „Clean Diesel”, czyli czysty diesel, a jednocześnie niezahamowany i ekonomiczny. Reklamowano to tak, że można mieć diesla, który jest solidny, szybki, a jednocześnie ulegający biodegradacji. Tylko prawda jest ta, że są albo dziewicze albo ekonomiczne - powiedział Dębecki.

Kres diesla?

- Oszustwo VW polegało głównie na tymże, że silniki diesla emitują już w trakcie jazdy, nie w miejscu badawczym, o wiele więcej tlenków azotu, zaś te są znacznie trudniejsze do wychwycenia. To trutka, której nie czuć i nie widać. Natomiast cząstki stałe, czyli czarny dym łatwo rozpoznać - gadał Dębecki dodając, że tuż przy okazji afera VW w jaw wyszło także to, że prawdopodobnie konstrukcja silnika diesla osiągnęła już przekonany kres.

- Norma Euro 6, która wiąże mniej więcej od roku kalendarzowego, jest tak wyśrubowana, iż nie może spełnić jej żaden silnik. Nawet Rfn nie dali rady i musieli uciec się służące do fałszerstwa. Pojawia się pytanie: czy można zrobić diesla, który spełni te warunki? Najwidoczniej nie można. Być może to kres diesla? To przełomowy moment, w jakim trzeba zacząć rozważać różne rodzaje napędu - mówił ekspert z „Auto Świat”.

Czyste czy szybkie?

Niewykluczone, że właściciele aut VW w Stanach Zjednoczonych będą chcieli odszkodowań powypadkowych za to, że kupili auta reklamowane jako chroniące środowisko i mocne, a w tej chwili stały się, że to nieprawda.

- Szykują się zbiorowe pozwy. Sam VW nie ma pojęcia jak rozwiązać ten problem. Można oczywiście zmusić ludzi, żeby przerobili swoje samochody na ekologiczne jak i również jeździli czystymi ślimakami, lecz oni nie będą potrzebowali tego zrobić, więc VW będzie miał problemy jak i również to nie tylko z powodu kar rządowych, ale również ze strony odbiorców - powiedział Jeneralski i dodał, że afera w VW może rozwinąć się na kolejne marki.

- Może rozwinąć się na szerszą skalę. Objawiło się, że kiedy się zmierzy poziomy emisji po innych samochodach np. Citroena, czy Opla, nie tylko niemieckich, to może nie trują one tak bardzo, jak na przykład te diesle, które oszukiwały, ale też nie dopełniają norm. Zatem, czy poniższa afera się rozwinie? W mojej opinii tak, bo samochody nie palą tyle ile dzięki papierze deklaruje producent i to wiedza powszechna, więc też więcej trują a mianowicie twierdził Jeneralski.

brexit wywoła duży wstrząs w rynkach

Brexit wywoła duży wstrząs w rynkach

Obywatele Zjednoczonego Królestwa zdecydowali o wyjściu z Unii Europejskiej, jest więc sporo rzeczy do załatwienia. Jedno jest jednak pewne. Z powodu Brexitu, sfera bankowa, a szerzej – międzynarodowy sektor finansowy, zapewne…...

Czytać..
brexit spowodowała polityka banków centralnych

Brexit spowodowała polityka banków centralnych

Cieszą was niskie stopy procentowe? Nie powinny. To między innymi właśnie polityka banków centralnych doprowadziła do gniewu Anglików. Polityka, która faworyzuje zasobnych, a nie pomaga biednym - uważa główny analityk…...

Czytać..

Branża budowlana w tarapatach. Ceny mieszkań w dół, ale jak je kupić? Informacje

Projekt budżetu na 2019 rok do odwiedzenia komisji sejmowych Koniec wraz z zmianą czasu? Komisja Europejska przedstawi propozycję W tę niedzielę zrobisz zakupy. Później długa przerwa Gospodarka rośnie, ale inwestycje rozczarowały…...

Czytać..
borowski: premier nie rozumie tegoż, co się dzieje w Europie

Borowski: premier nie rozumie tegoż, co się dzieje w Europie

"Zastanawiają się, czy ideowo zostanie dobrze". Kalisz o działaniach policji "Bardzo groźna sytuacja". Napieralski o sporze prezydenta z szefem dyplomacji Celiński: kultury będą się przekładać, nikt tego nie zatrzyma "Hasło…...

Czytać..
bMW X4 - SUV Coupe, test, cena, kontrowersje, design

BMW X4 - SUV Coupe, test, cena, kontrowersje, design

Gdy nowe BMW X4 miało swoją premierę, jedni dziennikarze pisali na temat "miesiącach wyczekiwania", inni na temat "dobrej wiadomości, czyli ukończeniu produkcji X4 i złej, czyli... pojawieniu się nowszej generacji", jeszcze inni…...

Czytać..
black Friday 2018 - spis sklepów i promocji - Zalando, eobuwie

Black Friday 2018 - spis sklepów i promocji - Zalando, eobuwie

Wielkie święto zakupów, innymi słowy Black Friday już dzisiaj. Wiele sklepów włączyło się w tegoroczną akcję. Przyciągające promocje znajdziemy zarówno przy popularnych sieciówkach, jak również w wielu sklepach internetowych. Niektóre…...

Czytać..